Hong Kongelicious! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu Hong Kongelicious! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu

Hong Kongelicious!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Oktober 2008 | China, Shanghai

Donderdag 23/10 was het eindelijk zover.. ik ging naar HONG KONG en ik ging Rowald zien, dat kon niet beter!

Mijn vlucht ging om 20:00, dus rond half 6 vertrok ik van huis; 45 minuten in de taxi en meteen inchecken.. De 2 uur durende vlucht verliep soepel en om een uurtje of 11 was ik door de douane en stond Rowald me op te wachten met mijn koffer al op zijn trolley. Het openbaar vervoer in Hong Kong is echt geweldig! Treinen, metro's, bussen en taxi's zijn allemaal super handig en duidelijk.. Om 12 uur waren we in ons super centraal gelegen hotel!

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtje (verse broodjes en een caramel macchiato van Starbucks) gingen we Kowloon verkennen en opzoek naar een nieuwe laptop voor mij; die we overigens pas 3 dagen later, na enige research, hebben gekocht. Super mooi dingetje trouwens! :D

Zaterdag hadden we afgesproken met Rosanna, een (ex)zakenrelatie van Rowalds vader. Ze nam ons eerst mee naar een Sushi restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Daarna hebben we de MTR(subway) gepakt richting de pier waar de ferry vertrok, want we gingen Hiken op Lama Island! Vanuit het drukke Hong Kong ben je na 35 minuten met de ferry in een ineens heel mooi, groen stukje Hong Kong..echt prachtig! Aan het eind van de tocht hebben we super gegeten in een Seafood restaurant met een prachtig uitzicht over de skyline van HK.. De verse kreeft, krab en garnalen waren zooo lekker! Het restaurant had een bootje besteld, waar we met z'n 3en ingingen en die heeft ons weer naar Hong Kong gevaren waar we nog even een beetje van HK's nachtleven hebben geproeft..Het was een hele leuke dag!

De volgende morgen besloten we om naar Macau te gaan, dat wilden we allebei toch ook wel graag zien en we waren nu immers lekker dichtbij! Met de speedboot ben je er met iets meer dan uur uur.. Het is een hele rare gewaarwording; ineens staat ook alles in het portugees! Overal kun je portugese invloeden zien en dat is heel grappig. We zijn naar Ruinas de Sao Paulo geweest en hebben een fort bezichtigd..ook hebben we Largo de Senado en een protestants kerkhof bezocht. Heel interressant allemaal!

Na deze culturele bezienswaardigheden blijft er natuurlijk maar in ding over waar Macau echt goed in is: CASINO'S!! In Grand Lisboa hebben we gegeten en in een ander casino (Wynn) hebben we een gokje gewaagd, maar aangezien de roulettetafel ons niet echt goed gezind was zijn we na een zeer voldane dag (met uitzondering van het gokken) weer met de boot richting Hong Kong gegaan..

Van 26 tot 30 october was er een Lighing Fair in HK, dat hadden we via internet al gezien..en aangezien dat Exhibition Centre opzich al een bezienswaardigheid is wilden we hier eigenijk wel heen. Via internet kon je via je bedrijf badges regelen. Dus Esther en Rowald, beide import-/export agents, hadden dat natuurlijk even geprobeerd.. :) en met succes.. de badges lagen al op ons te wachten! Haha, schitterend.. Op de beurs hebben we een seminar bijgewoond en een beetje rondgedwaald.. wel grappig, niet indrukwekkend..

De dagen in Hong Kong zijn omgevlogen.. de laatste dag zijn we naar een van de bekendse en grootste shoppingmalls geweest (Elements), hier hebben we een bioscoopje gepakt en lekker tapa's gegeten op een terrasje.. en toen snel naar het vliegveld want we moesten onze vluchten halen!

Om 23:00 was ik weer terug in Shanghai.. niet te vergekijken met HK. Shanghai heeft nog iets "Chinees" over zich, waar HK echt compleet verwesterd is. Dus voor de uitdaging of voor de Chinese Cultuur hoef je echt niet naar Hong Kong.. maar voor de stad opzich en om je vriendje te zien is het GEWELDIG!

xX

• 29 Oktober 2008 - 15:26

Mam:

Mooie foto's. Je kunt zien dat jullie het prima naar de zin hadden met z'n tweetjes.

• 29 Oktober 2008 - 15:52

Ginie Kaspers:

Hoi Esther,
    Gisteravond bij de pizzeria geweest, je weet wel, tafel nr 11, en uiteraard weer lekker gegeten. Even gesproken met Macia en gehoord dat je o.a. beroofd bent. Wat brutaal zeg, hoe durft zo iemand zoiets te doen. Hopelijk verloopt alles nu goed. Ik heb de foto's en jouw berichtjes gezien en gelezen. Indrukwekkend. Geniet er nog maar even van, het is je gegund! Ik weet niet of je mijn adres nog wilt, hier komt ie: Olde Hof 14, 9462 RP Gasselte. Nou Esther het allebeste, hopelijk zien we je volgend jaar weer. Groetjes, Ginie. Ook de hartelijke groeten van mijn moeder. Tot ziens.

• 29 Oktober 2008 - 20:19

Bas:

Zit er weer goed uit! Mooie tripjes om te maken zeg. Nadat ik zelf net bijgekomen was van jouw verhaal over de man en de laptop is niet veel later mijn eigen MacBook ook gejat tijdens een inbraak. Fokking irreeel! Gelukkig heb ik alweer een nieuwe via mijn werk.
    Hoest verder met de studie. Tis hier niks bijzonders iig, ik wens jullie veel plezier als jullie terug zijn... ;)

• 30 Oktober 2008 - 14:44

Ginie:

Hallo Esther,
    'k Heb nog even weer gekeken, samen met m'n collega's. Ook zij waren zeer onder de indruk. We zijn best een beetje jaloers hoor. Doeg.

• 03 November 2008 - 15:27

Co:

Bakkie!

Wat een mooi verhaal zeg, maar die foto's zijn pas echt fantastisch! Wat een omgeving.. Cool ook dat je Ro daar weer ff kon zien. Zelf net in St.Petersbrug en Moskou geweest, ook supermooi!
    London wordt m waarschijnlijk niet. Mijn team hier is aan t proberen om mee te doen aan KVT nl, dan vlieg ik dus met hen naar Nederland! Zou zo mooi zijn! Maar ik laat t nog weten! Veel plezier verder.

Dikke X Co

• 03 November 2008 - 15:41

Co:

Jah idd dan ben ik dus waarschijnlijk met kerst weer in Nederland, maar is ff afwachten of ze hier t geld bij elkaar krijgen. Ik kan t nu nog niet helemaal overzien, maar wintersportje op z'n tijd ben ik wel bij. We gaan hier in Lapland ook nog ff boarden.. Even kijken hoe ik dan met geld zit, maar op zich qua volleybal een x geen belemmeringen.. Wel weer buiten de schoolvakantie neem ik aan? Wie willen er mee? Zelfde als afgelopen jr?

Dikke X