Dagelijkse (Shanghainese) bezigheden..! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu Dagelijkse (Shanghainese) bezigheden..! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu

Dagelijkse (Shanghainese) bezigheden..!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 November 2008 | China, Shanghai

Hey iedereeen!!

Dit keer geen overweldige verhalen over wereldsteden als Hong Kong, maar gewoon even een berichtje over de 'dagelijkse' gang van zaken, want jah, ik zit hier natuurlijk niet alleen maar voor de lol. Studeren is ook een noodzaak en ik heb net mijn tentamens achter de rug, waarvan ik er overigens ook al eentje terug heb! Vorige week had ik mijn 1e tentamen Chinees, daarvoor had ik gewoon het halve boek in mijn koppie gestamd en het resultaat: een A (=hoogste).. oftewel keurig!!
Afgelopen weekend was een minder leuk weekend omdat ik me moest voorbereiden op mijn tentamen Classical Mythology op maandag. Ik had geen ideeeee hoe ik zoiets moest leren, dus ik heb maar wat gedaan.. maar ik denk dat ik die 40% ook wel binnen heb gekopt; het tentamen ging lekker!
Voor de rest moet ik vreselijk veel papers schrijven (minimaal 1 per week)en ik ben bezig met een marktonderzoek voor de fastfoodindustrie in China.. Dus echt een 'lui' studentenleventje is het niet hoor.. ik heb ook echt mijn verplichtingen hier.

Afgelopen donderdag ben ik bij een kleermaker geweest, omdat ik een tailormade pak wilde laten maken. Ze hebben me van top tot teen opgemeten. Dat meetlint kwam op plaatsen waar ik hem liever niet had.. maar voor een perfect passend pak moet je iets over hebben denk ik dan maar :) Haha.. Ik heb een pak (colbert+broek), een (koker)rok en een giletje laten maken.. Maandag is het klaar en kan ik alles voor de 1e keer passen. Ik ben benieuwd!

Vandaag heb ik voor het eerst in China een lekker lui dagje gehad. Zalig de hele dag in bed gehangen met mijn laptop en friends gekeken..Het weer is namelijk vreselijk (Nederlands)!! Ondanks dat het wel 20 graden is, regende het gisteren en vandaag de hele dag en is de lucht grijs en grauw gekleurd. Als ik door de Shanghainese straten loop met mijn parapluutje waan ik me helemaal in Nederland; ouderwets herfts!! Heerlijk..

Gisteren had ik een feestje van een Ierse 'vriend' van mij.. met een groepje van 16 zijn we naar een Japanner geweest waar je voor 150RMB onbeperkt kon eten en drinken. Ik denk dat ze niet veel winst hebben gemaakt op ons; wat kunnen die Ieren drinken.. de sake kwam me na het zoveelste rondje shotjes bijna mijn neus uit..Na dit "vreet- en drinkfestijn" hebben we het feestje doorgezet in een club, waar ik dansend probeerde de binnengekregen calorieen weer te verbranden, want ow ow ow... China=slecht voor de lijn!

Nou genoeg voor vandaag!
Bij jullie is het nog vroeg.. doe er 7 uur bovenop en dat is mijn tijd. Oftewel.. bedtijd.

Groetjes vanuit China,
Doeidoeii
Xx Esther

  • 08 November 2008 - 09:56

    Rianne:

    goed bezig met de foto's ... zit ze daar ook dagelijkse dingen te doen. het moet niet gekker worden ;)
    maar weer extreem goed bezig op die university, ongelofelijk.
    ik zeg party one!
    en ookal klopt het niet
    ni hao!

  • 08 November 2008 - 19:23

    Kiddy:

    he heerlijk een verhaal over normale zaken..daar kan ik me aan relateren. Of hoe je dat ook schrijft alstjebelieft ofteblieft etc. Een maatpak..die chinezen extra stof op de markt halen want iemand die langer dan 1.50 is :) Ben benieuwd! fijn weeknd esther!, Liefs Mij!

  • 09 November 2008 - 12:01

    Dionne:

    Heel leuk om steeds te lezen hoe het gaat daar!

    x

  • 11 November 2008 - 12:29

    Ginie:

    Hoi Esther,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het goed gaat met je studie. Hou de moed er nog maar even in.
    Bedankt voor jouw kaart, hartstikke leuk.
    Doeidoei.

  • 13 November 2008 - 21:21

    Nelleke Krans:

    hoi Esther, fijn te lezen dat alles goed gaat Het schiet alweer een beetje op met de tijd dat je nog in shanghai bent zul je ze nog gaan missen die chinezen hier gaat alles goed gr. Nelleke.

  • 20 November 2008 - 15:47

    Mam:

    Zo nog even en het zit er op in China. Geniet nog maar even lekker en dan.........fijn naar huis. Ik kijk er erg naar uit en wordt er helemaal blij van.

  • 01 December 2008 - 02:08

    Krensie:

    Bakkerttt wat een prachtige foto´s daar had ik ook wel bij willen zijn!! Maar goed ik kan me natuurlijk wel een beetje indenken hoe dat geweest is.. Wat mooi ook dat jullie zijn wezen schaatsen!!

    nog 18 nachtjes slapen en dan kunnen we weer gezellig hier dingen doen!! Heel veel plezier nog want die tijd vliegt echt voorbij ( spreek uit ervaring ;) )

    Dikke knuffel en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

Nieuw nummer!

15 December 2008

Aftellen geblazen!

01 December 2008

Beijing!

08 November 2008

Dagelijkse (Shanghainese) bezigheden..!

30 Oktober 2008

Hong Kongelicious!
Esther

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 20430

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 19 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: