Beijing! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu Beijing! - Reisverslag uit Shanghai, China van Esther Bakker - WaarBenJij.nu

Beijing!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 December 2008 | China, Shanghai

Hoogste tijd voor een update! De afgelopen periode was een vrij drukke periode. Voor de universiteit moest ik een aantal deadlines halen dus even de focus op papers schrijven! Nog 1 te gaan en dan ben ik klaar met het 'maakwerk'. Op 16 en 17 december heb ik tentamens en dan ben ik officieel klaar op Fudan University.

Afgelopen week was een druk weekje. Afgelopen maandag begon fantastisch.. met een groepje vrienden hebben we gesnowboard in een indoorbaan in het zuiden van Shanghai! Dat was echt schitterend.. ookal is het geen Frankrijk, ik kreeg het gevoel wel helemaal en het was echt leuk om weer even op een snowbaord te staan. Ik kan niet wachten om weer van een echte piste af te dalen.. een goede afsluiter was een kleine apres-ski en een goede Chinese maaltijd! Rond 12 uur was ik thuis en toen lekker geslapen want ik had de volgende ochtend college om 9 uur...

Op woensdagavond stond de volgende activiteit op de planning. Piers was jarig en met een groep of 20?! gingen we richting een Japans restaurant voor een 'all you can eat and drink" voor 150 RMB ( +/- 17 euro). Het was een groot eet en drinkfestijn.. en ik zat (helaas) aan een tafel met 5 Ieren en ik kan je vertellen dat het waar is wat ze zeggen: Ze zijn echt goed in drinken! De sake en bier vloeide rijkelijk, maar ik was niet in staat en niet in de stemming om ze bij te houden.. dus ik sloeg even over zodat de volgende dag ook nog een mooie dag zou zijn, want dan zouden we immers richting Beijing vertrekken.. Na het eten hebben we taxi's gepakt naar een club.. de meeste hebben het vervolg naar de 2e club gemist wegens misselijkheid/brakheid dus waren we uiteindeljk nog met z'n 4-en over.. Gelukkig was dat geen probleem en hebben we nog een hele leuke avond gehad.. ik belandde ergens bij een groep Chinezen aan tafel waar we tot een uurtje of 4 dobbelsteenspelletjes hebben gedaan!Chinesen zijn erg gastvrij, en vooral in het uitgaansleven. Ze nodigen zowel jongens als meisjes uit om ze te 'vergezellen' tijdens de avond en het is de ideale manier om je geld in de zak te houden :D

De volgende morgen ben ik om 9 uur uit bed gegaan.. dat is een half uur later dan gemiddeld! Elke morgen wordt ik om 08:30 wakker... oow wat ga ik weer lekker slapen in Nederland tot een iets wat schappelijker tijdstip (uurtje of 11).. haha..Donderdag stond verder in het teken van tas pakken en klaarmaken voor de trein naar Beijing! Om half 9 in de avond vertrok onze trein van Shanghai Centraal.. we hadden 'hardsleeps' en aan die naam was niets gelogen.. nog nooit heb ik zo'n hard bed gehad! Na wat gebabbel en geouwehoer met onze Chinese onderburen ben ik bed gedoken waar ik vervolgens bijna niet heb geslapen, omdat het kortweg niet mogelijk was, zo hard was dat 'matras'?! De volgende morgen om half 10 kwamen we aan op Beijing Central. Vanaf daar hebben we een taxi gepakt naar de Renmin University, want we sliepen bij vrienden van Piers die toevallig in Beijing studeren: ideaaal! Ik kon de kamer van Gry krijgen en zelf sliep ze bij een andere vriendin, dus dat was goed geregeld. S'avond hebben we met z'n allen gegeten bij een Chinees restaurant in de 'rode' straat. Een straat volledig verlicht met rode Chineze lampionnen, een heel mooi traditionaal gezicht was dat! Na het eten zijn we op stap geweest, maar ik ben als eerste terug gegaan, want de volgende morgen om 9 uur zou ik met Piers naar de Chinese muur!

We hadden een privetaxi geregeld dus dat was ideaal! Om 9u stond hij voor de Uni en bracht hij ons naar Mutianyu (deel vd muur) wat ongeveer 2 uur rijden was.. Het weer was geweldig! Het was stukken minder koud dan verwacht en de zon scheen de hele dag.. Ik was echt onder de indruk van 'the great wall'. Het is ongelovelijk hoe die gebouwd is en hoe hij eindeloos door de bergen kronkelt..en het is nog best zwaar om op te lopen ook.. Je kunt op een aantal foto's wel zien hoeveel traptreden je soms moet nemen..je moet haast getraind zijn om dan boven te komen! Ik kan iedereen aanraden om een keer een kijkje te nemen bij de muur.. het is werkelijk schitterend!!

Op de terugweg heb ik alleen maar geslapen in de taxi..en dat was nodig ook want we moesten in een keer door.. Piers en een Ierse jongen vierden hun verjaardag dus we gingen richting een westers (YES) rstaurant voor een lekker pizza en gratis bier... Ballonnen, happy birthday en cheesecake maakten z'n verjaardag compleet! Daarna vervolgden we onze avond richting een schijnbaar bekende uitgaansstraat.. maar ik had helemaal geen zin om op stap te gaan dus ik ben maar even gebleven. Ik wilde namelijk de volgende dag ook nog wat dingen bekijken..om 8 uur ben ik uit bed gegaan en in mijn uppie (iedereen lag met een kater in bed) richting de Forbidden City in Beijing gegaan.. dat is een stad die Mao Zhedong heeft laten bouwen en waar ongveer een miljoen mensen woonden, compleet omheind en afgeloten van de rest van de stad. Het was een smooor druk met toeristen maar het was zeker de moeite waard! Vanaf daar ben ik in de subway richting de Lama Temple gegaan, maar die vond ik niet echt bijzonder.. in Thailand en in Hangzhou heb ik veel mooiere tempels bekeken!

Ondanks dat mijn voeten inmiddels helemaal kapot waren moesten ze toch nog werk verrichtten, want we hadden afgespoken om rond een uur of 3 te gaan schaatsen in een of andere indoorbaan.. 50 bij 50 meter ofzow maar iedereen vond het fantastisch! Die engelsen zijn duidelijk geen Nederlandse schaatscultuur gewend, want ik vond er geen reet aan.. :D Op kunstschaatsen beetje rondjes rijden is niet mijn perceptie van schaatsen, maar desalniettemin wel gelachen met al die harken op het ijs! Vanaf daar een taxi gepakt, snel even een Mcdonaldsje gehaald en toen in de trein terug.. De "softsleeps" waren fabuleus en ik heb non-stop geslapen tot we vanmorgen weer in Shanghai arriveerden.. Het was een vermoeiend maar zeer vermakelijk weekend..Beijing is fantastisch en een weekend is te kort om alles te zien!

Nu is het aftellen, nog 19 dagen en dan vlieg ik richting Nederland. De tijd vliegt en ik heb een hele leuke periode gehad, maar stiekum kan ik niet wachten om terug te gaan..heerlijk!


Tot snel..
Xx




  • 01 December 2008 - 07:36

    Co:

    Ha Bakkie!

    Wat tof zeg dat je ook nog ff naar Beijing bent geweest. Ik had op tv, tijdens de Olympische Spelen, al vaak gezien dat die muur echt een indrukwekkend ding is. Jij bent er gewoon geweest, heel vet! Wij hebben trouwens ook een dagje gesnowboard, echt geniaal! Zelfde gevoel als jij, kan niet wachten om weer op wintersport te gaan! Nou, geniet nog ff van je laatste weekjes. Heb trouwens al een vlucht van London naar NL?

    Dikke X Co

  • 01 December 2008 - 15:44

    Mam:

    Tjonge jonge wat een machtig gezicht die muur dwars door de bergen. Ongelooflijk! Dat maakt inderdaad wel indruk als je er staat.
    Wat een beleving!

  • 02 December 2008 - 12:07

    Ginie:

    Geweldig Esther, fijn dat je er zo van geniet. En die muur, dat is het helemaal, tof hoor.
    Wat gaat de tijd toch snel, nog even en je bent weer op nederlandse bodem. Tot gauw.
    Groetjes van m'n moeder en mij.
    Doeiiiiiiiiiii.

  • 03 December 2008 - 17:20

    Marloes:

    Bakkert! Wat beleef je toch een mooie dingen daar! Op de foto's ziet het er in ieder geval geweldig uit :D en ook nog de Chinese muur gezien: keurig! Succes met je tentamens en tot snel, want je komt alweer bijna thuus! Kus Marloes

  • 04 December 2008 - 11:30

    Ginie:

    Hallo Esther,
    Zojuist ben ik thuis aangesloten op internet, dus even uitproberen. En het werkt zo je ziet, geweldig!
    M'n moeder is aan het kokkerellen, roerbakken, heerlijk.
    Groetjes van ons beiden.

  • 10 December 2008 - 07:34

    Co:

    Ha Bakkie! Er zit er een jarig te zijn in Shanghai. Van harte gefeliciteerd meissie, maak er daar een mooi dagje van! Ik drink er hier in Finland eentje op je; Kippish!

    Dikke (K) Co

  • 10 December 2008 - 12:14

    Massie:

    Essieee!!

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!! Hoop dat je een leuke dag krijgt naja en vanavond gaat dat zeker wel lukken!!

    Tot volgende week :D

    Dikke kus!

  • 10 December 2008 - 12:36

    Bas:

    Yo Bakker,

    Goed verhaal weer, niet te kort! En weer hippe plaatjes geschoten in het mooie Peking. Ziet er super uit allemaal! Maar ja, nu moet je helaas bijna terug... Niks aan te doen! Geniet nog van het laatste en tot snel!

    Bas

  • 11 December 2008 - 08:20

    Dionne:

    super!

    Esther, nog gefeliciteerd! Het is voor jou al twee dagen geleden! Maar toch! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

Nieuw nummer!

15 December 2008

Aftellen geblazen!

01 December 2008

Beijing!

08 November 2008

Dagelijkse (Shanghainese) bezigheden..!

30 Oktober 2008

Hong Kongelicious!
Esther

Actief sinds 02 Sept. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 20435

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 19 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: